OranjeFondsDeze week zullen onze zeeverkenners en wilde vaart-leden voor het Oranje Fonds gaan collecteren in zowel een deel van Breukelen als heel Loenen .

Het Oranje Fonds bevordert de betrokkenheid in de samenleving. Dit doen ze door ruim 7000 sociale maatschappelijke initiatieven te ondersteunen. Ze brengen mensen tot elkaar. Het Oranje Fonds is een organisatie die veel raakvlakken heeft met Scouting. Onze scouts zetten zich dan ook graag in voor dit goede doel.

De helft van opgehaalde bedrag zal door het Oranjefonds worden besteed aan diverse sociale projecten in de regio Utrecht. De andere helft komt ten goede aan de watertakken van Scouting Niftarlake. Zij zullen de opbrengst besteden aan de deelname aan Nawaka 2014, het grootste waterkamp van Scouting. Dus zegt het voort en ... geef aan de Scoutingcollectant!