Op zaterdag 29 november sloten we het jubileumjaar van Scouting Niftarlake samen met ruim 120 leden, ouders en oud-leden af met een feestelijk diner. Gedurende de avond werd onder andere de nieuwe groepsdas gepresenteerd, de nieuwe speltak plusscouts aangekondigd, werd er gezellig samen gegeten, en was er een uitdagende pubquiz voor jong én oud. Bekijk de foto's

Afsluiting jubileumjaar Het diner was de laatste in een rijtje bijzondere jubileumactiviteiten. We begonnen het jubileumjaar, ter gelegenheid van het 65-jarig bestaan van de groep, in januari met De Aftrap, waarna we in mei met de hele groep op kamp gingen. Eind augustus organiseerden we een activiteitenweek voor basisschoolkinderen. Alle activiteiten waren leuk en uitdagend, maar vooral ook heel gezellig, waardoor we het ledenaantal dit jaar flink hebben zien stijgen!

Nieuwe groepsdas Tijdens het openingswoord werden de prijzen uitgereikt voor zowel de ontwerpwedstrijd (voor een nieuw groepslogo) als de Expeditie Niftarlake fotowedstrijd. Daarnaast werden de plusscouts aangekondigd, de nieuwe speltak voor 18+ers die vanaf januari van start zal gaan. Tot slot werd de nieuwe groepsdas gepresenteerd: de groepskleuren zijn hetzelfde gebleven, maar Scouting Niftarlake is voortaan te herkennen aan een oranje das met een donkerblauwe boord. Als klap op de vuurpijl kregen alle aanwezige leden meteen een (gratis) nieuwe das uitgereikt. De eerste reacties op de nieuwe das zijn erg positief!

Gezellig diner Even later kon iedereen aan tafel. De kookstaf had voor ruim 120 personen overheerlijke nasi en macaroni gemaakt, waardoor er voor iedereen meer dan voldoende te eten was. Leden, ouders en oud-leden zaten allemaal door elkaar en de sfeer zat er goed in.

Pubquiz en kampvuur Na het eten was het nog lang geen tijd om naar huis te gaan, want eerst stond er een leuke pubquiz op het programma. De aanwezigen verdeelden zich in groepjes en in een aantal ronden met vaak lastige vragen werd bepaald welk groepje zich de winnaars van de avond mochten noemen. Na afloop van de pubquiz was het voor een hoop mensen tijd om op huis te gaan, maar ook de in Jurte bleef het bij het kampvuur nog lang gezellig.

De avond was een zeer geslaagde afsluiting van een mooi jubileumjaar. Scouting Niftarlake heeft laten zien met haar 65 jaren nog altijd heel erg jong te zijn. We gaan in 2015 dan ook gewoon door met het organiseren van leuke en uitdagende activiteiten!

Bekijk de foto's