Het seizoen is wervelend van start gegaan voor Scouting Niftarlake. We zijn begonnen met de jaarlijkse klussendag en de lancering van de nieuwe website, om vervolgens op zaterdag 1 september de kinderen die te oud zijn geworden voor hun eigen groep over te laten gaan naar de volgende groep. Dit noemen we ook wel `overvliegen' naar een nieuwe groep. Twee welpen hadden gekozen voor de zeeverkenners. Eerst moesten de jongens zich letterlijk losmaken van hun oude groep. Toen dat gelukt was moesten ze in een bootje op de Danne naar de zeeverkenners varen, die hen op het bruggetje stonden op te wachten. Dit gebeurde onder aanmoediging van de welpen. Voor de toekijkende ouders was net zo spannend als voor de kinderen! De volledige fotoserie vind je hier.

Vervolgens was het de beurt aan een aantal zeeverkenners en een roverscout om over te gaan naar een nieuw te starten groep: de wilde vaart. Met een ruime zeilervaring werd het tijd voor een nieuwe zeilgroep, die zelfstandiger de eigen activiteiten organiseert. Voor hen was de opdracht om via een touwbrug naar de overkant van de Danne te gaan en weer terug. Droog blijven had gekund, maar er lag niet voor niets een boot klaar, dus binnen de kortste keren lag iedereen in het water. "Ik had hier gerekend en had dus extra droge kleren mee," aldus een kletsnatte wilde vaarter. De fotoserie vind je hier. Na het overvliegen luidde de nieuwe wilde vaart het seizoen in met een kamp. Door de wisseling is er weer ruimte bij alle speltakken.