"De jury is verheugd dat er jongeren zijn voorgedragen en zien de genomineerden als een goede afspiegeling van het vele vrijwilligerswerk in de gemeente Stichtse Vecht. Tevens is het een goed voorbeeld en stimulerend om jongeren meer te betrekken bij het vrijwilligerswerk."

Afgelopen week ontvingen wij het bericht dat een van onze jonge vrijwilligers, Menno Hoefsloot, genomineerd is voor de titel Jongere vrijwilliger van 2013! Op vrijdagavond 22 november a.s. zal door wethouder J. Verkroost bekend worden gemaakt of Menno deze titel een jaar lang mag dragen. Naast de titel zal de winnaar ook een speciale prijs in ontvangst mogen nemen.

Menno

Als vereniging zijn we apentrots dat wij jongeren in ons midden hebben die zich wekelijks geheel belangenloos inzetten voor de vereniging en daarmee veel Scoutingplezier voor anderen mogelijk maken. Toen wij het bericht ontvingen dat de gemeente dit jaar naast de verkiezing van de vrijwilliger van het jaar, ook een verkiezing organiseerde voor jongere vrijwilliger van het jaar, hebben wij dan ook geen moment getwijfeld om een voordracht te doen. Menno is voorgedragen vanwege zijn inzet, enthousiasme en bindend vermogen binnen de vereniging. Echter Menno staat eigenlijk voor de hele nieuwe lichting jonge vrijwilligers die zich wekelijks inzet. Mocht Menno dus de titel winnen, dan zal hij deze (en de taart!) moeten delen met alle jonge vrijwilligers die Scouting Niftarlake laten draaien.