2013-12-halloweenEigenlijk zouden de landscouts 9 en 10 november gaan kamperen, maar de langdurige regenval had het kampeerterrein zo modderig gemaakt dat het beter was om de tenten thuis te laten. Gelukkig konden we het troepenhuis gebruiken voor ons griezelkamp. Het kamp begon in de middag met pompoen snijden. Dat was een hele operatie, de pompoenen waren net zo groot als een gemiddelde welp! Na heel wat gedoe had iedereen een mooie Halloweenpompoen en was het tijd voor het avondeten.

Dat was ook helemaal in stijl: vingers met wormen, bloederige hersenen een oogbal in gelei toe. Als je met de ogen dicht at leek het net macaroni met knakworst en rode saus. Alleen het toetje, dat bleef je ook aankijken als je zelf je ogen dicht deed...
's Avonds een dropping in Gunterstein. De leiding was een klein beetje vergeten te zeggen dat het spookte in het bos. Dat was handig, want door het gegil wisten we precies waar ze zaten op de route. Teruggekomen op het troepenhuis warmden we op met chocolademelk en een film (De Hongerspelen).

De volgende ochtend ging het programma binnen door. In twee groepen moesten de scouts een brug bouwen. Vooraf maakten ze een plan en dienden ze een materiaallijst in bij de leiding. Die moest precies goed zijn: je kreeg strafpunten voor spullen die je over had en voor spullen die je te kort had. En ook nog voor elke keer dat een teamlid in de "rivier" stapte. Na de lunch en opruimen ging iedereen moe naar huis. Zo zie je maar: bij Scouting kan een kampeer-halloweenkamp ook leuk zijn als je niet kampeert!