Op zaterdag 14 november heeft een aantal leden deelgenomen aan de regionale Scoutingzwemwedstrijden. In zwembad De Wetering werden in diverse leeftijdsklassen en zwemtechnieken wedstrijden gezwommen tegen andere scouts uit de regio. Felien, Casey, Merlijn, Lucas, Xander, Thijmen, Lilian, Marc en Martijn gingen de uitdaging aan om de wisselbellen te verdedigen. Na diverse spannende heats, en onder deskundige coaching van Martijn, ging de groep huiswaarts met 1 wisselbel (jongensteam 11 t/m 13 jaar) en de wisselfietsbel (estafette leidingteam).

Tijdens de wedstrijden

De zwemmers tonen hun prijzen

Overige uitslagen

Jeugd 11 t/m 13 jaar
- tweede plaats Merlijn op de 50m schoolslag
- tweede plaats Xander op de 50m vrije slag
derde plaats Lucas op de 50m rugslag
eerste plaats estafette Merlijn, Lucas en Xander
- team 11 t/m 13 heeft met het puntentotaal van de 5 zwemmers ook de wisselbel in de wacht gesleept!

Jeugd 14 t/m 17 jaar
- eerste plaats Thijmen op de 50m vrije slag (hij zwom wel vlinderslag)
- estafette leidingteam jeugd: eerste plaats door Marc, Martijn en Thijmen

18+ zwemmers
- eerste plaats 50m vrij Martijn
- tweede plaats Marc

Estafette 18+
- eerste plaats Lilian, Martijn en Thijmen

De zwemmers werden aangemoedigd door Gynno, David, Sacha, Alex, Erica, Elly en Hélène (en ook een beetje door klokker Tom).
Volgend jaar zijn wij er zeker weer bij om de wisselbekers te verdedigen!