In het weekend van 4-6 november gingen de welpen op kamp. Een kamp waarin ze heel veel spannende dingen gedaan hebben en zelfs een professor hebben gered.

Een aantal weken geleden kregen de welpen informatie thuisgestuurd. Professor Uitvinder B. Feringa zat vast in de tijd! Omdat hij een behoorlijke kluns is, had hij het in zijn hoofd gehaald om een tijdmachine te bouwen en deze van binnen te laten ontploffen.. Precies op het moment dat hij ergens in de toekomst zat! Omdat de professor geen speciale middelen mee had in de tijdmachine kon hij deze niet maken. Toch wilde hij graag naar huis en heeft daarom contact gezocht met de welpen.

Uitvinderskamp welpen

Op vrijdagavond, toen de welpen aankwamen, was er een speciaal persoon op bezoek: professor Stinkhaar, de labpartner én beste vriend van Feringa. Omdat het natuurlijk lastig is om een tijdmachine te maken zonder voorkennis over de natuur- en scheikunde, heeft hij ons de fijne kneepjes geleerd. Professor Stinkhaar heeft verschillende experimenten gedaan die goed van pas zouden komen bij het repareren van een tijdmachine. Hadden de kinderen even geluk!

Maar... met alleen voorkennis waren we er nog niet. We moesten middelen hebben om de tijdmachine daadwerkelijk te repareren. Op zaterdag, de tweede dag van het kamp, gingen we daarom naar het bos. Aan de hand van een spannende tocht met spellen verdienden de welpen de onderdelen die nodig waren. Een hele verantwoording maar dat maakte het niet minder leuk! Toen alle voorwerpen waren verzameld, gingen we terug naar het troepenhuis. Even opwarmen met chocolademelk en lekker veel slagroom! In de avond aten we wraps en keken we een film: even uitrusten. Het is vermoeiend hoor, om zo’n uitvinder te redden! Daarna marshmallows roosteren op het kampvuur. Dat hoort natuurlijk bij een Scoutingkamp!

De derde (en laatste) dag werd Professor Uitvinder B. Feringa gered. Het Controle Circuit van Tijd & Ruimte kon worden geassembleerd en aangesloten. Met luid kabaal begon de tijdmachine te werken! Het duurde even maar uiteindelijk vloog de deur open en viel Feringa met een plof naar buiten. Het was een heftige en vermoeiende reis voor hem maar dankzij onze welpen is hij gered!

Hij bedankt alle welpen hartelijk voor het meewerken aan zijn bevrijding. Oost, west, thuis best!

Uitvinderskamp 2016