Vrijwilliger worden

Scouting Niftarlake draait als vereniging volledig op vrijwilligers. Dankzij hen hebben iedere week vele kinderen en jongeren plezier in het Scoutingspel. Niet betaald, want onbetaalbaar. Wil je weten waarom het zo leuk is om vrijwilliger bij Scouting te zijn? Neem dan 3 minuten de tijd om het volgende filmpje te bekijken.

Nog niet overtuigd? Lees dan dit stukje van een van onze vrijwilligers.

Vrijwilligers gezocht

Als groeiende vereniging is onze Scoutinggroep altijd op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die onze leidingteams en het bestuur willen versterken. Als je interesse hebt om leiding te worden kun je het beste contact opnemen, zodat we gezamenlijk kunnen bekijken waar je interesses liggen. Daarnaast hebben we momenteel de volgende vacatures:

Staat jouw favoriete functie er niet bij, wil je meer weten of heb je interesse?

Neem contact op

Belangrijk: Je kunt altijd vrijblijvend het gesprek aangaan en/of een aantal keer komen kijken. Pas daarna hoef je te beslissen of je vrijwilliger bij ons wilt worden.

Scouting Academy

Bij Scouting Niftarlake vinden we het belangrijk dat leiding goed is getraind op tal van gebieden, bijvoorbeeld op het gebied van spel en programmering en het organiseren en draaien van activiteiten. Dit leer je bij Scouting binnen Scouting Academy.

Het doel van Scouting Academy is dat de vaardigheden die je als vrijwilliger binnen Scouting opdoet, ook buiten Scouting van waarde zijn. Daarom worden deze vaardigheden, ook wel competenties genoemd, buiten Scouting officieel erkend. Zo zorgt Scouting ervoor dat je als vrijwilliger vaardigheden opdoet die ook buiten Scouting gebruikt kunnen worden en heeft Scouting profijt van een gekwalificeerde leiding, want de kwaliteit van het Scoutingspel neemt tenslotte een belangrijke rol in binnen Scouting in Nederland.

Laat je uitdagen!