Lid communicatieteam

Voor het communicatieteam van Scouting Niftarlake zoeken wij een enthousiaste teamspeler met vlotte pen.

Samen met de andere leden van het communicatieteam informeer je de buitenwereld over de activiteiten van Scouting Niftarlake. Zo zet je de vereniging op de kaart en laat je zien hoe leuk Scouting is. Vanzelfsprekend ben je vlot met de pen, een creatief denker en schrijf je goed Nederlands. Je hebt een goede band met de speltakken en het verenigingsbestuur en je vertaalt hun activiteiten en plannen in enthousiaste nieuwsberichten.

Veruit de meeste communicatieuitingen van Scouting Niftarlake zijn digitaal, namelijk via website, nieuwsbrief en sociale media (Facebook, Twitter en YouTube). Als lid van het communicatieteam kan je bij je teamleden terecht voor hulp en vul je elkaar aan. Daarnaast is het mogelijk om deel te nemen aan trainingen verzorgd door Scouting Nederland.

Profiel

• MBO werk- en denkniveau
  • Affiniteit met communicatie en PR

Functie-inhoud

• Interne en (vooral) externe communicatie van Scouting Niftarlake
  • Kansen zien om Scouting Niftarlake in Stichtse Vecht en regio/admiraliteit nog beter op de kaart te zetten
  • Artikelen voor nieuwsbrief schrijven en/of redigeren
  • Schrijven van teksten en deze plaatsen op website en sociale media

Functie-eisen

• Ervaring met schrijven van (web)teksten en artikelen
  • Ervaring en/of interesse in het beheren van websites en/of social media
  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal
  • Overleggen cq. aanvragen van een VOG (Verklaring omtrent Gedrag)
  • Scoutingervaring is geen vereiste

Competenties

• Resultaatgericht
  • Pro-actief
  • Nauwkeurig
  • Creatief
  • Leergierig
  • Zelfstandig

Wij bieden

• Lidmaatschap van Scouting Niftarlake en Scouting Nederland
  • Een dynamische en uitdagende functie
  • Mogelijkheid om je binnen Scouting te ontwikkelen
  • Mogelijkheid om ervaringen op te doen die extra vaardigheden en contacten opleveren (die je ook buiten Scouting goed van pas kunnen komen)
  • Een ontzettend leuk, actief en samenwerkend team

Interesse?

Ben je geïnteresseerd of wil je meer weten? Neem contact met ons op.