Over de roverscouts

wildevaartRoverscouts zijn zelfstandige scouts van 18 tot en met 21 jaar die hun eigen opkomsten bedenken en organiseren, doorgaans op vrijdagavond of zaterdagmiddag. Je vliegt over naar de roverscouts als je te oud wordt voor de wilde vaart of explorers. Op het moment dat je de roverscouts ontgroeit maar wel bij de groep wilt blijven kun je leidinggevende of plusscout worden.

De roverscouts zijn een nieuwe speltak bij Scouting Niftarlake en daarom is er over hen nog niet zoveel informatie te vinden op deze pagina, maar momenteel bestaat de speltak uit een actieve groep waterscouts die 's zomers regelmatig het water op gaat.

Omdat iedere opkomst anders is mag je 3 keer vrijblijvend komen kijken. Heb je interesse of wil je meer weten? Neem dan contact op.