Over de welpen

welpenWelpen zijn kinderen van 7 tot 11 jaar. De wolvenwelpen hebben opkomst op zaterdagochtend van 9.30 tot 12.00 uur

Het Jungleboek loopt als een rode draad door het spel, maar we zijn er niet alle opkomsten mee bezig. Bij de welpen zijn de leidingnamen afgeleid van de verschillende dieren die in het Jungleboek voorkomen (bijvoorbeeld Chill, Sahi en Baloe). De leiding bestaat uit volwassenen die een cursus bij Scouting Nederland hebben gevolgd, met daarnaast `jeugdleiding'. Zij zijn naast hulpleiding ook zelf nog lid van een speltak.

Welpen doen stoere dingen als speurtochten, hoekspel, Hollandse Leeuw, op kamp gaan. Dit laatste bouwen we aan het begin van het jaar rustig op met een nachtje slapen op het troepenhuis. Aan het eind van het seizoen gaan we kamperen op een Scoutingterrein.

De welpen kunnen tijdens hun welpentijd insignes behalen. Daarvoor moeten ze verschillende opdrachten doen. Je hebt bijvoorbeeld de insigne Boswachter. Als je de opdrachten gehaald hebt, krijg je het insigne uitgereikt en kan je dit op je blouse naaien.

In het jaar dat je 11 jaar wordt, vlieg je over naar de landscouts of zeeverkenners.

Omdat geen opkomst hetzelfde is, mag je 3 keer vrijblijvend komen kijken. Als je dit wilt doen, neem dan contact op met de leiding van de wolvenwelpen.