Lid worden

Hollandse LeeuwenScouting staat voor uitdaging! Al vanaf 7 jaar kun je meedoen. Als je lid wilt worden kun je eerst 3 keer komen kijken. Je doet dan mee aan alle activiteiten en je maakt kennis met Scouting en met de groep. Mocht je na 3 keer niet verder willen, dan ben je nergens toe verplicht. Vind je het wel leuk, dan word je lid en mag je iedere week komen. Als je een paar maanden lid bent word je geïnstalleerd en mag je je Scoutfit dragen. Op dat moment hoor je er echt bij!

Een paar spelregels

1. Je kunt 3 keer zonder verplichtingen komen kijken, daarna moet je besluiten of je lid wilt worden. Word je geen lid, dan kun je niet meer komen; je betaalt dan namelijk geen contributie.
  2. Je kunt bij ons op ieder moment lid worden en opzeggen, maar we hanteren een opzegtermijn van een maand.
  3. Als je lid bent, dan verwacht de leiding dat je er iedere opkomst bij bent. Als je een keertje niet kunt, moet je je afmelden bij de leiding.

Scouting Nederland

Op het moment dat je lid bent van Scouting Niftarlake, ben je automatisch lid van Scouting Nederland. Dit lidmaatschap omvat voor iedere scout in Nederland hetzelfde.
Als lid van Scouting...

• beleef je uitdagende activiteiten
  • ontmoet je nieuwe vrienden
  • kampeer je tegen sterk gereduceerde prijzen in mooie natuurgebieden
  • leer je je eigen grenzen ontdekken
  • krijg je korting op bepaalde artikelen in de ScoutShop
  • ontvang je 4 x per jaar het Scouting Magazine
  • vorm je samen met 40 miljoen andere internationale scouts de grootste jeugd- en jongerenorganisatie ter wereld
  • ontmoet je mensen uit andere culturen
  • ben je ook lid van de internationale Scoutingorganisaties WOSM en WAGGGS
  • kun je deelnemen aan een Wereld Jamboree of een van de internationale partnerships
  • ben je verzekerd bij de collectieve WA- en ongevallenverzekering van Scouting Nederland

Overtuigd?

Neem dan contact op met de speltak waar je bij zou willen gaan kijken. Op de voorpagina vind je een overzicht van de verschillende speltakken. Of je kunt eerst verder lezen over het lidmaatschap en contributie, of over de installatie en de Scoutfit.

Wachtlijst

Soms kun je niet terecht bij een bepaalde speltak, omdat deze al vol is. Je komt dan op een wachtlijst en zodra er plek is, kun je lid worden van de groep.

Geen van de speltakken heeft momenteel een wachtlijst. Je kunt dus direct meedoen en lid worden!